Candidatura d'Unitat Popular

Santa Eulàlia de Ronçana

Notícies de Santa Eulàlia de Ronçana

Presentació de la candidatura

Aquest dijous vàrem presentar a la Fàbrica la llista de candidats i la nostra proposta per Santa Eulàlia. El programa està ordenat en 15 seccions que inclouen: República catalana, Participació, Aprofundiment democràtic, Justícia social, Antiracisme, Habitatge digne, Joventut, Economia social i solidària, Fiscalitat justa, Medi ambient i agroecologia, Mobilitat, Cultura, Feminisme, educació i coeducació, Municipalitzacions, La seguretat de viure bé. També inclou el nostre codi ètic per garantir la integritat i bones pràctiques de les persones del nostre col·lectiu.

El model de desplaçament en vehicle privat i segurament l'absència d'un transport públic de baix impacte com el tren, que hagués donat un poblament més compacte, va ajudar molt a convertir els suaus turons vallesans en un continu d'urbanitzacions que de vegades es perd a la vista, com és el cas de les urbanitzacions situades a l'Oest de Lliçà d'Amunt.

#ILPMontseny

L’any 2016 l’exigua normativa conservacionista, que contenia el Pla Especial de protecció del Montseny aprovat l’any 2008, va ser anul·lada per una sentència del Tribunal Suprem, retornant la situació legal a una reglamentació urbanística elaborada a l’època del tardo-franquisme, que fou aprovada l’any 1977. Entre altres efectes, aquesta sentència del TS, ha deixat desprotegides més de 1.700 hectàrees del massís i en extrema fragilitat legal la resta del seu espai.

El Ple Municipal és l'òrgan municipal integrat per la totalitat dels regidors i regidores escollits directament per la ciutadania en el qual es prenen importants decisions que afecten el conjunt del municipi i de la ciutadania.

col·lectiu

Després de mesos de treball, us presentem la nostra proposta per Santa Eulàlia. Aquest programa és fruit del treball col·lectiu de molta gent, hores de debat i recull de les idees de persones que han participat en les assemblees obertes de la CUP i actes formatius. El programa està ordenat en 15 seccions que inclouen: república catalana, participació, aprofundiment democràtic, justícia social, antiracisme, habitatge digne, joventut, economia social i solidària, fiscalitat justa, medi ambient i urbanisme, mobilitat, cultura, educació, municipalitzacions, seguretat pública.

La CUP referma el seu suport a l'educació pública de qualitat i en català, a la comarca amb la concentració a Santa Eulàlia de Ronçana per l'Escola Bressol La Font del Rieral, i a les Illes amb la vaga indefinida a tot l'ensenyament.